Generálkivitelezés, generálkivitelező, lapostető vízszigetelés, homlokzati hőszigetelés

Generálkivitelezés Budapest

Generálkivitelezés Budapest

Generálkivitelezés: Szerződéskötés és garanciavállalás

2025. március 20. - Generálkivitelezés Budapest

Generálkivitelezés: Szerződéskötés és garanciavállalás

 

1096.jpg

A generálkivitelezési szerződés legfontosabb elemei

Egy generálkivitelezés szerződésének aláírása nem csupán egy formaság, hanem a projekt jövőjét meghatározó dokumentum. Ez az okmány tartalmazza az összes fontos részletet, mint például a kivitelezés határideje, a költségek, az elvégzésre vállalt minőség, valamint a fizetési feltételek. Ha ezeket nem szabályozzuk precízen, a végén nagyobb eséllyel vághatunk bele egy kétéves jogi pereskedéssel a kezünkben, mint egy szépen megépült ház. A szerződésben ki kell térni az esetleges módosítások menetére is, hiszen az építkezés során mindig előkerülnek váratlan helyzetek. Nem árt, ha van benne valamilyen szankcionálás a kivitelező késése vagy a nem megfelelő munka miatt, mert senki sem szeretné, hogy az elkészült tető a viharban több részre hulljon, mint egy Lego házikó.

Garanciavállalás: mit ígérjen a generálkivitelező?

A garanciavállalás nem csak egy jól hangzó marketingfogás, hanem a beruházás biztonságának alapja. Egy felelős generálkivitelező építési garanciát, szerkezeti garanciát, valamint rejtett hibákra vonatkozó szavatosságot is vállal. Ez azt jelenti, hogy ha a frissen burkolt padló egy hónap múltán hullámosabb lesz, mint a Balaton augusztusban, akkor a kivitelezőnek kell gondoskodnia a javításról. A szerződésben két fontos időszakot kell rögzíteni: a jótállási időt (ami törvényileg legalább 3 év) és a szavatossági időt (ami bizonyos szerkezeti elemek esetében elérheti a 10 évet is). Ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy egyes készülékek vagy beépített elemek esetében a gyártó is garanciát vállal, és ezt is tisztázni kell a kivitelezési dokumentációban.

A kommunikáció jelentősége a generálkivitelezés során

Ha egy építkezésen nincs megfelelő kommunikáció, az eredmény katasztrófa lesz.  A megrendelőnek és a generálkivitelezőnek folyamatosan tartania kell a kapcsolatot, mert a "Majd megnézem, ha kész lesz" attitűd a legdrágább hibákat eredményezi. A legjobb, ha rendszeres heti meetingeket tartunk, ahol átbeszéljük a haladást, a változtatásokat és az esetleges aggályokat. A dokumentálás is kulcsfontosságú: minden módosítást írásba kell foglalni, mert a "Dehát azt mondtad..." nem egy jogilag megfogható szerződési forma.

Műszaki átadás-átvétel: mire figyeljünk?

A műszaki átadás- és átvétel nem egy laza körbevezetés az elkészült házban, hanem az egyik legfontosabb lépés az építkezés során. Ha ekkor nem vesszük észre a hibákat, később mi fogunk fizetni a javításukért. Ellenőrizni kell a szerkezeti elemeket, a burkolatokat, az elektromos és gépészeti rendszereket, valamint a beépített berendezéseket. Ha egy kapcsoló kattog, azonnal jegyzőkönyvezzük a problémát. A jegyzőkönyvben minden felmerülő hibát pontosan rögzíteni kell, és a generálkivitelezőnek határidőt kell szabni a javításra. A legfontosabb: soha ne írjunk alá átvételi jegyzőkönyvet anélkül, hogy mindent alaposan ellenőriztünk volna!

A bejegyzés trackback címe:

https://general-contractors.blog.hu/api/trackback/id/18821180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása